Als Functioneel Beheerder aan de slag via HC&H Connect in tijden van COVID-19

In februari van dit jaar is Driss Bibouh begonnen als Functioneel Beheerder bij HC&H Connect met als persoonlijke motivatie om opdrachtgevers in de corporatiesector te ontlasten van de dagelijkse werkzaamheden, maar ook om mee te denken over optimalisaties en (proces)verbeteringen. En wat een jaar is het tot nu toe!

Ervaring in de corporatiesector
Driss is zijn loopbaan in de corporatiesector begonnen als Senior Medewerker Huurincasso bij Vidomes. In die tijd heeft hij vanuit zijn rol meegeholpen bij de implementatie van het ERP-systeem Tobias AX. Zijn expertise zit in de huuradministratie, service- en stookkosten, huurverhogingen en het gehele huurincassoproces. Later is Driss aan de slag gegaan als consultant bij Mail to Pay, waar hij ervaring op heeft gedaan om processen te optimaliseren, digitaliseren en soms zelfs robotiseren.

HCH0021Driss_org_web

Aan de slag bij HC&H Connect
Met zijn ervaring en kennis van het ERP-pakket Tobias AX in zijn rugzak is Driss vanuit HC&H Connect aan de slag gegaan bij Vesteda Investment Management B.V. Hij heeft bij Vesteda bijgedragen aan de implementatie en het applicatiebeheer van Tobias AX en andere applicaties uit het Aareon suite.

Livegang in de coronatijd
Gedwongen door de coronamaatregelen is Driss in zijn project bij Vesteda van zijn normale werkwijze afgestapt en was hij genoodzaakt om begeleiding online te verzorgen. De livegang van Tobias AX afgelopen juni is gelukkig succesvol verlopen. “Ik heb online meerdere gebruikerstrainingen voor medewerkers verzorgd om Tobias AX beter te (leren) gebruiken,” vertelt Driss, “een uitdaging die ik met twee handen heb aangepakt. Na de trainingen ontving ik van meerdere medewerkers bedankjes voor de heldere uitleg. Dat was natuurlijk erg leuk.” Bij het dagelijks beheer van Tobias AX verwerkt Driss onder andere toegekende rollen, taken en autorisaties.

Driss heeft gedurende zijn tijd bij Vesteda ook bijgedragen aan meerdere Mail to Pay projecten waarbij het doel was om de afrekeningen van de service- en stookkosten en huurverhogingen te digitaliseren en het huurincassoproces te optimaliseren.

“Hoewel ik mijn opdrachtgever liever meer ‘live’ had gezien, kijk ik met een goed gevoel terug op de afgelopen maanden," zegt Driss. “Hopelijk kan ik binnenkort kennis maken met meer opdrachtgevers, al dan niet online, om mijn kennis en kunde nog meer in te zetten.”

Ben je benieuwd wat Driss voor jouw corporatie kan betekenen?
Neem dan contact op via 078-6810804 of e-mail connect@hcenh.nl om een afspraak voor een (digitale) kop koffie in te plannen.