Een kijkje achter de schermen bij een interim opdracht

Sinds half februari ben ik via HC&H Connect aan de slag als medewerker kennisbeheer a.i. bij GroenWest in Woerden.

Ik ben na een eerste kennismaking met HC&H Connect geïntroduceerd bij GroenWest. Dit heeft geresulteerd in een prettig gesprek, waarbij HC&H Connect ook vertegenwoordigd was. Uiteindelijk heeft het geleid tot een projectopdracht. Deze is inmiddels verlengd tot augustus. De uitwerking en het contact is prettig verlopen. De lijnen zijn kort en persoonlijk.

Carmen Meijer bij GroenWest
Carmen Meijer bij GroenWest

Mijn start bij mijn interim opdracht

Deze opdracht is ontstaan door het tijdelijk uitvallen van de specialisten op het gebied van kennisbeheer. Dit betekende dat ik mijzelf moest inwerken. Gelukkig heb ik bij mijn vorige werkgever met dezelfde systemen (namelijk Tobias AX en Embrace) gewerkt. Hierdoor was het nog redelijk makkelijk om het werk dat er ligt op te pakken.

Werkzaamheden tijdens mijn interim opdracht

Voor deze opdracht ben ik gevraagd om de kennisbank up-to-date te houden. Daarnaast werk ik aan het project digitale reparatieverzoeken. Als medewerker kennisbeheer denk je vanuit de klant; de interne- en externe klant. Goed kennisbeheer maakt het werk aanzienlijk makkelijker.

De eerst weken ben ik veel in contact geweest om met de collega’s van GroenWest in kaart te brengen waar zij tegenaan lopen en of ik daar iets voor kan regelen. Ook heb ik aandacht besteed aan de werkwijze van het klantcontactcentrum (KCC). De uitdaging is de kennisbank tekstueel zo te vullen dat collega’s van het KCC in één oogopslag het juiste antwoord op hun vraag kunnen vinden.

Naast het kennisbeheer neem ik deel aan het project 'digitaliseren reparatieverzoeken'. Het KCC gaat reparatieverzoeken straks niet meer doorverbinden met de aannemer, maar laat het reparatieverzoek via een beslisboom lopen. We zijn met een projectgroep binnen GroenWest (waaraan ook Aareon en Embrace deelnemen) hard aan het werk geweest met de inrichting en het testen. We zijn hier inmiddels live mee gegaan op het KCC. We maken nu een aantal drukke weken mee om alle opdrachten goed weg te zetten en eventuele fouten eruit te halen. Over een paar weken zal het reparatieverzoek beschikbaar zijn voor alle de huurders van GroenWest. Een leuke afwisseling van werkzaamheden dus!

De impact van de coronamaatregelen

Het was een vreemde gewaarwording om na een aantal weken in een nieuwe organisatie aan het werk te zijn geweest, vanuit huis te moeten werken.

De eerste week ben ik druk geweest met de inlog van alle systemen en om het vergaderen met Teams onder de knie krijgen. Nu gaat het thuis werken prima. Ik mis uiteraard collega’s om me heen. Ook heb ik soms digitaal overleg met collega’s die ik helemaal niet ken of zij mij niet. Gelukkig bellen we ook veel 1-op-1. Ik heb zo hele prettige werkcontacten en genoeg te doen. De enige uitdaging is dat het mij niet lukt 8 uur op een dag te werken, dus nu verspreid ik mijn werkzaamheden over meerdere dagen.

Hoe kunnen wij jou helpen?

Is er binnen jouw corporatie een tijdelijk tekort aan een specifieke expertise? Of heb je juist ondersteuning nodig bij afwezigheid van collega's? Neem dan gerust contact op met HC&H Connect om te bespreken of wij je kunnen helpen bij jouw hulpvraag! Bel 078-6810804 of e-mail connect@hcenh.nl.